Readers

Saturday, May 14, 2011

Hadiah Tanpa Perasaan


Mood tulis blog takde. Isnin ni hari guru. Hadiah dah beli. Untuk tukar waktu Hari Guru nanti. Tapi kali ni, untuk kali pertama dalam 7 tahun aku sambut hari guru sebagai seorang cikgu, aku beli hadiah tanpa perasaan. Cuma pergi kedai, beli hadiah ikut syarat yang ditetapkan, suruh jurujual tu balut dengan pembalut percuma (cuba tengok pic kat atas tu, 'semadi' je dia balut, selalunya aku tegur tak pun aku balik balut semula, tapi kali ni aku tak kesah pun), siap, masuk plastik.. Blah.. No personal touch..tanpa perasaan.

Akucikguke? Entahla, kat FB aku tulis aku zookeeper...

6 comments:

fazilah said...

mungkin suatu hari nanti.. mana taukn.. kau boleh mengubah keadaan jd lbh baik drp yg ada skrg. Cikgu berkaliber n cikgu contoh!! berusaha..

FriDay dA FourtH said...

Thanks Fazilah.. aku cukup takut Sek M S ini melunturkan semangat aku.. Sebab tu aku nak pindah sebelum terlewat.. Sambil-sambil doa untuk family..Tolong doakan aku sekali... Amin

rohazliza ramlee said...

aku dh kenal ko lama tp seperti biasa aku malas nk perasan yg aku dh kenal atau paham ko..hehe..tensen sgt agak nya ko kat ctu sampai semadi gtu sekali..itu bukan Eff yg aku pernah kenal..agi idup agi ngelaban, Eff..

FriDay dA FourtH said...

@Rohazliza

Tensen bukan perkataan yang boleh perincikan keadaan aku kat sini.. aku pun tak tahu apa perkataan nak guna... hmmmmm..

Anonymous said...

tunggu la cikgu cikgi yg xpatut ada kat situ blaa...pas tu buat pembaharuan yg menggemparkan..mana tau 1day skolah tu berbau harum kerna dek usaha ko...kan...caiyo' f!!

FriDay dA FourtH said...

Caiyo'!