Readers

Sunday, November 13, 2011

Siap Pada Minit Terakhir (as usual)

Alhamdulillah, siap juga Photobook aku.  Kalau tak siap memang rugila. Redemption dia berakhir 14 Nov 2011 tepat pukul 0000 dan nak meng-upload-nya saja dah makan lebih kurang 3 jam (uninterupted connection).. Fuh!

Biasalah aku a.k.a The Greatest Hiprocrite Procrastinator. Dah last minute baru nak design itu ini. Dan atas dasar mengekalkan traits yang terkenal yang perlu dipunyai mana-mana penangguh kerja; 

lakukan kerja saat akhir tetapi mengharapkan hasil yang tip-top (which is true)


Jadi aku kena siapkan 40 muka surat gambar untuk dijadikan Photobook.  Proses dia jadi lambat sebab konon-kononnya:

  1. nak tunggu gambar Aidilfitri yang cantik-cantik modelnya komposisinya.
  2. nak tunggu ambil gambar yang lebih hawt' decent.
  3. nak tunggu editing dengan pic editor.
  4. nak ambil profile pic sendiri so boleh buat portfolio (aku sangat perasan model.. hahaha)
  5. nak tunggu kurus sikit supaya point no. 4 dapat dilaksanakan.
  6. nak tunggu buat 10 jenis resipi supaya photobook ini boleh jadi photo cum recipe book.
  7. nak tunggu last minute sebab aku nak kekalkan title The Greatest Procrastinator.. LOL

Tapi selepas lebih 12 jam, (berhenti-henti, bukan straight 12 jam, Gilo!)  terhasillah komposisi pictures seperti di bawah:






Satu daripada travelling photo
Well @ A Famosa, Melaka (boleh jadi 'bahan' berlagak kat history teacher dia)

Celebrating victory; a must for Photobook's memory ;)
Pantai Feringghi
Background pic tu sangat cantik, aku terpaksa drive tengah-tengah to get that composition.
Cupcake Baking Session yang sangat sibuk HaVoc!!
.
BBQ nite, gambar yang tak pernah aku publish before; sad.


Seperti biasa, mesti ada sehelai page untuk mem-poyo-kan diri. Haha!


Banyak lagi gambar-gambar yang poyo-poyo menarik hati. Ok lah, not bad juga memandangkan semua gambar di ambil hanya menggunakan kamera Panasonic Lumix DMC F2 aku yang berharga kurang RM300. Tiada apa-apa yang fancy pun.

Jadi 10 hari dari sekarang, aku akan menunggu incik Posmen dengan hati berbunga untuk dapatkan Photobook aku.  Dan terimakasih kepada Photobookmart.com.my sebab bagi aku try Photobook nih.. TQ ye.



CikguKeAku? Dan juga camera/photo addict.




No comments: