Readers

Wednesday, February 2, 2011

Memory Lane Revisited ~ 13 Years Later


Harini pagi-pagi lagi aku dah bangun. Semalam proceed dengan plan balik (again) ke Melaka. Malas nak tangguh-tangguh lagi, nanti lagi penat. Ingat harini nak pergi Mydin MITC, Melaka Mall and Jusco tapi perasaan malas nak bawak kereta melanda. So aku pun kemas halaman rumah je harini sambil
petik
kait buah sukun 2-3 bijik kat depan rumah. Akak aku mesej kata nak balik esok. Best-best! Plan nak pi Tanjung Bidara on Friday. Best-best! Akunye back tetiba naik rashes yang teruk, camne nak bagi dia ilang ek? Hopefully air laut boleh soothed 'em down. ~ahahaha, tetiba iklan~ Harap-harap tak ujan.

BEFORE (dapat daun getah je, Getah dia setitik pun toke estet ni tak bagi.. LOL)

AFTER (Dah selonggok daun kat ujung sana, petang plan nak bakar estet kat sebelah daun yang asyik gugur tu.)

Harini buka FB dan aku tengok ada la 2-3 orang member reply back pelawaan aku nak buat small re-union esok. Takpe la, janji ada dan harap-harap jadi. At least bila sekali dah buat, nak plan seterusnya dah senang. Dah 13 tahun aku tinggalkan Jasin ni rupanya. A lot of bitter sweet memories. Hmm esok rasanya apa la yang nak di bualkan. For sure a lot of them will be curious about my suddenly MIA status 13 years ago. Aku sebenarnya tak rasa yang aku MIA. Tapi biasala, 1998 punya zaman mana ada handphone sorang sebijik, mana ada laptop, mana ada wifi and broadband, so sangat susah nak update, inform dan keep in touch dengan kawan-kawan. Cuma nak tergelak bila Amzari yang aku terjumpa kat KFC Jasin bulan December lepas bagitahu yang most of my friends have concluded that aku dah balik Indonesia lepas abis SPM. Ada ke patut? Tapi yang pastinya, kebanyakan kawan-kawan baik aku dah pun berkahwin dan have a family of their own. Manakala aku still macam 13 tahun yang lepas (termasuk masih handsome and tak boroi) So secara ringkasnya, aku dah draft out a script kalau ada sesiapa try to pry into my life.

(Inhale)
"I 'rocked' as a teacher 5 years ago, but now it sucks. My personal life was very cool, but now it sucks. My love story started like a fairy tale but towards the end it really sucks. In a nutshell, EVERYTHING sucks! Waddabout you?"
(Exhale)

Takdela macam tu sekali aku jawab kot? Nanti marah pulak kengkawan.

P/S: Sebenarnya kehidupan aku takla se-sucks dan se-crap mana pun (and I am really grateful for that). Cuma bila kerjaya yang aku sangat-sangat minat ini jadi macam ni, membuatkan aku rasa sangat-sangat down.

No comments: