Readers

Monday, July 4, 2011

Aku Nak Ini!!


Aku nak benda ni lah. Macam best. Masa sekolah menengah dulu pernah nampak dan godek-godek tapi tak ingat samada kat Petrosains ataupun Pusat Sains Negara. Tapi yang tu besar gedabak dan perlu pusing gear untuk gerakkan bola besi dia. Aku ingat sebab aku dok situ dan tak nak balik-balik haha.  Seronok gila ah. Kalau ada duit lebih boleh la beli. Best! Letak kat rumah, siapa nak main letak 50 sen. LOL.

Youtube video --> Spacerail

Features:
- Fun and creative D.I.Y. physics toy. (Physics!!)
- Control speed, angle, timing by your railway.
- Steel space balls.
- Learn physics hands on (Physics.. Physics.. Yeay!! Senang nak bagi alasan kalau leka main)
- Endless rail design possibilities.
- For age 15+ years (nasib ada tanda +, lagipun aku baru 15+ tahun.. LOL)
- Powered by 1 x C size battery (not included).



Ada 8 set ikut level of difficulty. Yang dalam video tu level 7, Level 1 kat Malaysia harga dia RM50 (kesukaran: easy). Level paling gempak Level 8 RM200 (koyak poket woo)

P/S: Zaman dulu-dulu kalau aku nak beli barang. Aku kumpul duit dan tetapkan target.. Hmm.. kalau yang ni RM200, sehari menabung seringgit.. 200 hari (6 bulan++ tu) termakbul la ;) InsyaAllah 

No comments: