Readers

Thursday, January 27, 2011

Another Day To Go

A quick update..

Dapat online sekejap sementara tunggu kelas pukul 1035 nanti. Dua kelas pertama tadi dah settle. Mengajar? Entahla 35 minit x 2 waktu, aku rasa aku dapat mengajar kurang daripada 20 minit kot? Banyak masa habis nak kawal kelas, suruh budak keluarkan buku, tunggu dorang settle down, dan lain-lain. Semua ni aku dah macam masak sikit. Memang dorang ni akan memperlambat-lambatkan segala-galanya. Maaf kalau bahasa agak kasar tapi aku rasa macam jaga budak yang kurang akal. (come to SMS and you will agree 100% with me) Cuma yang aku rasa tak puas hati dan mungkin akan terkeluar jugak satu hari nanti waktu meeting ialah cikgu-cikgu kelas sebelah menyebelah yang tak pandai - pandai juga nak jaga kelas sendiri. Macam kes waktu akhir semalam. Kalau tak mengganggu kelas aku takpe jugak, tapi ni siap 'melimpah-limpah' keluar ke kelas aku, pastu perangai macam beruk, sibuk kacau kelas aku dari tingkap, dari pintu dan dari mana-mana tempat yang ada lubang. Frankly speaking, aku dah kepenatan nasihat dan marah kelas aku sendiri takkan kelas orang lain aku jugak nak marah? Apa pulak kerja cikgu-cikgu lain ni? Kadang-kadang nak marah budak kelas orang, takut cikgu terasa hati, dan kadang-kadang dorang ni plak lepas tangan. Yelah kita dah marah dorang pun lepak je la. So semalam aku keluarkan K800i aku dan terus snap a few pictures. So monyet pun bertukar jadi pelari pecut masuk kelas masing-masing. Sebenarnya, kalau ikutkan hati, aku nak snap sekali gambar cikgu yang ada dalam kelas ni, Cikgu A Z, ( bukan nama sebenar; dan bukan dia sorang je yang macam ni, cuma kebetulan dia kat sebelah kelas aku waktu tu) tapi aku still nak menjaga hati dan perasaan orang. Tapi aku rasalah, kalau macam ni keadaannya, lambat laun aku akan snap jugak. So the question remains.. CikguKeAku? dan CikguKeKorang ni?

P/S: I am breaking into the new pair of Primavera shoes today, and my feet hurts like he*l ('',)y

No comments: