Readers

Wednesday, January 26, 2011

Rahmat

Ayah?
Kalau kat Kapit dulu aku dapat gelaran Apai Well (Well's father) kat sini pun ada budak gatal-gatal panggil aku ayah. Suka hati dia je. Sebab dia kata nama bapak dia sama ngan nama aku. Suka hati dia lah, mungkin dia tengok aku ni senyum je so dia ingat aku baik sangat kot? Lagipun aku tak mengajar kelas dia (yet), cuma jumpa dia waktu perjumpaan rumah Bendahara je. Tengokla satu hari nanti, bila aku dapat mengajar kelas dia, pasti dia panggil aku ayah TIRI YANG ZALIM.

Harini jugak wallet aku hilang. Dalam bilik guru. Actually this is not the first time I lost stuff. I have an absolutely absent mind. Memang selalu hilang barang, in fact, last week, I left my K800i in 2A2, Alhamdulillah ada cikgu yang jumpa & aku dapat balik. Jadi tadi habis meja aku 'mengambor' sebab cari wallet. Harini bilik guru kat bawah tu kinda busy with students coming in and out although there are only four of us there. Kak Aminah, Kak Huda, Liza and aku. Sibuk sebab students datang untuk distribute nombor baju untuk merentas desa harini. Kept thinking who might 'took' it. Tapi aku tadi sikit pun tak marah, like I said it was totally my fault, sapa suruh letak merata-rata. I was the one who create the opportunity. But then, masa cari-cari tadi I still think that the students (the one who came in and out atleast) aren't that bad.. Azizi, Chuan, budak hitam manis yang lok lak tu, dan beberapa lagi yang aku still tak tahu nama.

Then..... there it was, smacked in the middle of the tonnes of the reference books. My wallet. Alhamdulillah.. Syukur sebab bukannya hilang dicuri, cuma aku salah letak. Mungkin rushing nak pegi kelas tadi aku campak je ke dalam sikit. So, the students aren't all bad. Sebelum syaitan bisik kat telinga aku.. "Ala tu sebab dorang tak nampak, kalau tak dah lama hilang" Astagfirullahalazim..

Other than that hiatus, Hujan turun dari pagi tadi sampai la sekarang. Jadi plan nak bawak motor pergi sekolah harini batal. Ingat kalau naik motor senangla nak jaga budak merentas desa. Tapi semuanya dibatalkan harini sebab hujan. Rasanya sebab ramai cikgu doa program ni batal, termakbul jugak (thank you Allah)


No comments: