Readers

Monday, January 24, 2011

Salam Tazkirah

Assalammualaikum. Ni adalah blog aku yang ke-3 (ke-4 kalau yang dot dot dot itu pun dikira).

Aku pilih tarikh hari ni sebab malam nanti ada citer Gemilang kat TV3. So mungkin ada kena mengena sikit dengan apa yang aku akan tuliskan dalam blog ini. Tajuk blog ni jangan la korang tergeliat lidah, ia bukanlah nama seorang cikgu dari Jepun a.k.a Cikgu Keaku tapi, blog ini secara bakunya adalah "Adakah Aku Seorang Cikgu?"
Persoalan ni tak pernah bermain difikiran aku semenjak 5 tahun mengajar. Cuma baru-baru ni apabila dapat tukar ke SMS menyebabkan soalan ini selalu berlegar di kotak fikiran aku.
Aku akan cuba sedaya upaya untuk menjaga nama sekolah aku ini dan anggota-anggota 'keluarganya' dalam posting-posting yang akan datang tapi sebagai seorang manusia, aku perlu ruang dan peluang untuk melepaskan segala yang terbuku dalam hati. baik dari segi pergaulan sesama guru, perangai pelajar, tugasan-tugasan dan sebagainya. Aku harap dengan adanya blog ini, aku akan lebih tenang dan terbuka untuk menghadapi hari-hari seterusnya di SMS. Frankly speaking.. I missed SMK Kapit 2 very much and really regret my decision asking for a transfer. Tapi apa yang terjadi dah pun terjadi.

Semoga Allah tabahkan hatiku ini dan kuatkan kesabaran mengajar anak bangsa sendiri.

4 comments:

fazilah said...

hehe.. aku suka statement ko yg last tu. Semoga berjaya dalam hidup k. Begitu juga aku..

FriDay dA FourtH said...

Thanks Fazilah.. Selama 5 tahun mengajar bangsa lain aku tak pernah rasa macam ni punya down. Entahle.. hopefully ada rahmat disebalik segala-galanya

SariJasri said...

Err..of course my situation and my works was a different story alltogether, but still ..the agony can be compared to..at least to a certain level. If u work in a private sectors options are still in your hands ( though to a certain degree only). In your case, bertahan..try to get a transfer..and do not discount..the possibility of doing something else..again, i know, easier said than done..

FriDay dA FourtH said...

Ye la Kak.. Keep trying to view things from a diff angle but all seem distorted. But now trying to list down all my priorities and try to concentrate on the first thing first.. kalau fikir semua sekaligus.. boleh kembang otak..