Readers

Thursday, June 9, 2011

Berangan Dengan Angan-angan

AMARAN!!
Ini adalah entri syok sendiri.

Dah lama impikan benda ni semenjak aku buat entri dalam blog lama Friday's Kitchen lagi <baca disini>

Syok sendiri pasal DAPUR!! Gelak! Gelak!

Kalau ikutkan memang la tak sama dengan angan-angan awal, nama pun angan-angan. Selain saiz dapur yang tak sesuai (kecik), saiz poket juga tak sesuai untuk dapur angan-angan tersebut (poket pun kecik).


Aku bagi idea itu-ini-begitu-begini kat interior designer aku si Alvin, dia mula-mula melopong je dan buatkan aku sedikit geram. Aku ingat dia ni memang tak client oriented dan akan lukis ikut suka hati dia tapi aku tersalah tafsir pengalaman dan bakat dia rupanya.




Selang lima hari aku datang jumpa dia balik, lukisan dah siap. dan lukisan tu 95% sama macam aku kehendaki.


Yang aku sangat suka sebab dia yang bagi idea letak washing machine sembunyi kat sebalik kitchen sink yang mana pada asalnya aku ingat nak letak kat bilik atas je sebab takde ruang (sangat tak praktikal).


Datang sekali lagi dia dah pun buat 3D rendering.


Dan semuanya ini adalah FOC dan aku masih boleh ubah fikiran samada nak guna khidmat dia atau tak? Menarik tak? Kalau kat tempat lain, bayaran untuk 3D rendering pun dah boleh mencecah RM100. Dan kalau belum confirmed belum boleh bawa layout ni keluar. Takut nanti client pergi cari quotation lain. Orang-orang kat Melaka ni sangat mempercayai satu sama lain kan? Sangat-sangat berpuas hati dengan kerja si Alvin ni. Ada sesapa nak renovate rumah? Aku boleh syorkan I.D. ? ;)


No comments: